Wat kun je verwachten als je bij NetjesScheiden gaat scheiden

Bij NetjesScheiden proberen we het proces rondom scheiden een stuk makkelijker en overzichtelijker te maken. Door de zware lasten uit je handen te nemen willen we ervoor zorgen dat je tijdens deze moeilijke periode zo min mogelijk stress ervaart.

 

Wij zorgen voor het overzicht

Een scheiding is vaak verwarrend en erg stressvol. Er zijn veel zaken die je moet regelen waar je misschien niet meteen aan zou denken. Om een zo goed mogelijk overzicht te creëren van de situatie zorgen we ervoor dat je altijd eerst terecht kunt voor een vrijblijvend adviesgesprek bij de ServiceDesk. Hier wordt gekeken naar de stand van zaken omtrent de hypotheek, de kinderen en de financiën. Ook wordt er gekeken naar de huidige relatie tussen de ex-partners. Om online te kunnen scheiden is het essentieel dat de partners in goed overleg de scheiding samen kunnen afronden. Naar aanleiding van het adviesgesprek kun je kiezen uit verschillende pakketten. Als je je geen zorgen wilt maken over zaken die te maken hebben met de scheiding is het mogelijk om voor een pakket te kiezen waarbij NetjesScheiden alles voor je regelt. Houd je liever meer zelf de regie in de hand? Dan kunnen wij je helpen met het regelen van de hoofdzaken zodat je zelf de bijkomende zaken kunt afhandelen.

Drie verschillende pakketten van NetjesScheiden

Er zijn daarom drie verschillende pakketkeuzes mogelijk. Bij het eerste pakket doen jullie het meeste zelf maar zorgt NetjesScheiden voor de inschrijving bij de rechtbank. Bij het tweede pakket zorgen wij voor de controle van alle documenten en dienen we het verzoek in bij de rechtbank. Kies je voor het uitgebreidste pakket? Dan zorgen wij ervoor dat alles wordt geregeld en jullie begeleid worden door een expert.

 

De verschillende fases van onze procedure

Tijdens een online scheiding doorloop je verschillende fases:

  1. De intake
    Tijdens de intake krijg je vrijblijvend advies over de pakketkeuze. Tijdens dit gesprek informeren wij naar de situatie en maken jullie de beslissing. Dit adviesgesprek duurt meestal zo’n 30 minuten.
  2. Het dossier
    In de tweede fase wordt het dossier opgesteld. Hierin worden alle relevante documenten verzameld. Deze fase duurt meestal maximaal 3 weken. In deze tijd maken jullie afspraken. Een mediator ondersteunt jullie tijdens dit proces.
  3. De procedure
    Tijdens de procedure worden de stukken naar de rechtbank gestuurd. Het resultaat hiervan is de beschikking die wordt afgegeven door de rechtbank. Dit duurt zo’n 2 tot 4 weken.
  4. De inschrijving
    Tijdens de laatste stap wordt de scheiding ingeschreven bij de gemeente. Dit is binnen één of twee weken afgehandeld. Jullie moeten hier beiden nog voor tekenen.

Koppelen met de mediator

Door jou en je ex-partner te koppelen aan een mediator doorloop je samen het scheidingsproces. Zo is er ruimte voor vragen en eventuele zorgen. Samen met de mediator en je ex-partner stel je de documenten op die nodig zijn om de scheiding officieel te maken. Wanneer er kinderen bij een scheiding zijn betrokken wordt er veel tijd besteed aan het opstellen van een ouderschapsplan. Omdat het proces samen wordt doorlopen is er veel tijd om door te spreken wat de beste situatie is voor de kinderen.

De voordelen van een scheiding via NetjesScheiden zijn de snelle afronding, de lage en transparante prijzen, en het eenvoudige proces. Je hoeft zo niet zelf de rechtbank te bezoeken en wordt altijd bijgestaan door deskundigen.

1.000+ klanten beoordelen ons gemiddeld met een 9.2

Wat anderen over ons zeggen

Wij helpen jaarlijks zo'n 2000 koppels om soepel te scheiden, tot volle tevredenheid van alle partijen.

Klantbeoordelingen

9.2

Onze keurmerken

High Trust

Wij werken op een duurzame manier samen met de Raad voor Rechtsbijstand op basis van High Trust. Zo maken we samen het proces van het aanvragen van gesubsidieerde rechtsbijstand makkelijker en eenvoudiger.

MfN

Wij werken met mediators die gecertificeerd MfN-registermediator zijn. Dit betekent dat zij een opleiding hebben gevolgd om mediator te worden. Zij hebben hun kwaliteiten en ervaring als mediator aangetoond met verschillende toetsen. 

ADR

Ook werken wij met mediators die voldoen aan de hoge kwaliteit- en onderhoudseisen van het ADR. Het ADR Register is een onafhankelijk keurmerk dat een verzoek heeft ingediend bij de Raad voor Rechtsbijstand om, net als de MfN, door de Raad te worden erkend.